Lyssna på IKEA katalogen 2015

Idag är det premiär för första avsnittet av ”IKEA Podologen” – en podcast om livet hemma. Sju uppslag i IKEA katalogen 2015 presenteras genom sju podcast-avsnitt. Radioprofilen Kjell Eriksson leder diskussioner med kända svenskar och livstilsexperter om allt från frukostvanor till förvaring av bokföring i ugnen. Den 14 augusti släpps nya IKEA katalogen, men från idag går det alltså att lyssna på den. Lotta Lundgren och Adam Tensta medverkar i första avsnittet.

– Vi sänder podradio från nya IKEA katalogen eftersom vi vill förkovra oss i livet hemma. IKEA Podologen utforskar vardagen och bjuder på spännande insikter och reflektion med något som svenskarna älskar att göra på sommaren – lyssna på radio, säger Tina Björeman, pressansvarig heminredning IKEA Sverige.

IKEA Podologen sänds varje tisdag under hela sommaren fram till och med den 19 augusti. Det första avsnittet av Podologen sänds från ett frukostbord på sidorna 140 och 141 där programledaren Kjell Eriksson tillsammans med Lotta Lundgren och Adam Tensta analyserar morgonens möjligheter och begränsningar. Lotta bejakar sitt osociala morgonjag medan Kjell spelar dragspel i ottan.

Varje avsnitt av IKEA Podologen bjuder även på insikter och kunskap hämtade ur IKEAs globala kunskapsbank som presenteras i Life at Home Report. Podologen går även att lyssna på i IKEA varuhus runt om i Sverige vid speciella lyssningsstationer.

– Vi ser fram emot att få erbjuda våra kunder den här ”förhandslyssningen” av nya IKEA katalogen! IKEA Podologen är ett kul och annorlunda sätt att både skapa nyfikenhet och inspirera till en höst med massor av nya IKEA produkter, avslutar Tina Björeman.

Fakta IKEA Podologen
- IKEA Podologen är producerat av produktionsbolaget FILT Hinterland.
- Varje avsnitt är ca 30-40 min långt.
- Jingeln till podcasten är inspelad med hjälp av möbler från den nya katalogen som instrument.
- IKEA Podologen släpps på www.ikea.se/podologen och distribueras även via ACAST på iTunes och Google Play. Och går att lyssna på i IKEA varuhusen i Malmö, Helsingborg, Älmhult, Jönköping, Kållered, Bäckebol, Uddevalla, Linköping, Kungens kurva, Barkarby, Uppsala, Västerås, Örebro, Sundsvall, och Haparanda.

För mer information, vänligen kontakta:
Daniela Rogosic, pressansvarig IKEA Sverige, 0733-53 12 97, daniela.rogosic3@ikea.com

Vid intresse att publicera hela eller delar av podcastserien, skicka ett mail till ikea@futurniture.se, så skickas ett press-kit inför varje avsnitt.

IKEA I SVERIGE
Vår vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna. Vår affärsidé stöttar visionen genom att erbjuda ett brett sortiment av form- och funktionsriktiga heminredningsartiklar till så låga priser att så många som möjligt kan köpa dem. IKEA grundades 1943 i Älmhult och idag finns drygt 12 000 medarbetare i Sverige. Försäljningen i Sverige sker dels på våra 19 varuhus, med ca 34 miljoner besökare årligen, och via e-handel. IKEA Gruppen har totalt 305 varuhus i 26 länder. Under verksamhetsåret 2013 hade IKEA Gruppen totalt 135 000 medarbetare, 684 miljoner besökare i varuhusen och 1,3 miljarder besökare på www.IKEA.com.