Pinfärsk julkalender på nätet -välkommen att prova redan idag

Nu 37,5 procent mer jul!!! Pinfärsk julkalender på nätet -välkommen att prova redan idag Redan dags för årets första och största julkalender! På måndag är det premiär för IKEAs julkalender på nätet (www.gillajulen.IKEA.nu), en mötesplats för alla som tycker om julen. Varje dag fram till julafton är full av överraskningar, tävlingar och erbjudanden. Eftersom IKEA gillar julen mer innehåller 1999 års web-kalender hela 33 dagar, i stället för traditionella 24 dagar. "Vi vill alltid erbjuda ett mervärde", förklarar Marcus Engman, marknadschef på IKEA Svenska Försäljnings AB. "Genom att vår julkalender är nio dagar längre än alla andras maximerar vi glädjen för våra julsugna kunder." Hemsidan innehåller 3 sidor: en lucka som förändras varje dag, en aktivitetssida som förändras varje dag och en tävling som förändras varje vecka. Att jobba med kampanjer på nätet är nytt för IKEA. Satsningen på en särskild sajt kring den stora medarbetardagen 9 oktober gav mersmak. "9 oktober blev startskottet för vårt nya sätt att arbeta med nätet, och vi hoppas att julkalendern ska fungera lika bra", säger Marcus Engman. "Internet är ett perfekt sätt att stärka och fördjupa relationen till våra kunder". Julkalendern på nätet kommer samtidigt som nya numret av Färskvaror distribueras i varuhusen, som bilaga i Family Magazine och ett antal andra tidningar. Färskvaror är ett nytt sätt för IKEA att berätta om alla de produkter som ständigt tillkommer i sortimentet. Färskvaror är också temat i julkalendern, som förnyas varje dag. "Men det handlar inte bara om att vi ska visa upp produkterbjudanden. Minst lika viktigt är att besökarna har kul och tycker om sajten", säger Marcus Engman. Julkalendern öppnar för allmänheten på måndag 22 november. Redan idag kan vi dock erbjuda en pressvisning. Gå in på www.gillajulen.IKEA.nu/press Den sajten är öppen för media fram till klockan 22 nu på söndag. För mer information kontakta: Internetansvarig Nils Larsson, tel 042-252602 Pressansvarig Tina Paulsson, tel 042-252603 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/19/19991119BIT00210/bit0001.DOC http://www.bit.se/bitonline/1999/11/19/19991119BIT00210/bit0002.pdf