SNIGLAR juniorsäng - utökad omfattning av återkallelse för reparation

IKEA uppmanar kunder som har en SNIGLAR juniorsäng att omedelbart kontrollera datumstämpeln på etiketten på huvudgaveln av sängen. De berörda datumstämplarna (yyww), 1114-1318, som tidigare berörts av återkallelse för reparation utökas nu med datumstämplarna 1049-1113.

IKEA har uppmärksammat att metallstaven på stödbrädan till sängramen kan gå sönder. En bruten metallstav kan ge vassa kanter, vilket innebär risk för skärskador och vi uppmanar kunder med de berörda sängarna att kontakta IKEA för att få ett reparationskit för att byta ut metallstaven. Med bytet av metallstaven är sängen helt säker.

Endast SNIGLAR juniorsängar med produktionsdatum (yyww) 1049-1318 är berörda.

Inga andra juniorsängar påverkas av denna återkallelse.

Kunder med en berörd produkt ombeds att kontakta antingen Byten & Återköp på närmaste IKEA varuhus eller IKEA Kundservice på tel 0775-700 500 för att få ett kostnadsfritt reparationskit.

Vi beklagar eventuella besvär detta orsakar.

För mediefrågor, vänligen kontakta:
Sara Paulsson, pressansvarig IKEA Sverige, 0733-53 12 97,

sara.paulsson@ikea.com

OM IKEA i SVERIGE

Vår vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna. Vår affärsidé stöttar visionen genom att erbjuda ett brett sortiment av form- och funktionsriktiga heminredningsartiklar till så låga priser att så många som möjligt kan köpa dem. IKEA grundades 1943 i Älmhult och idag finns drygt 12 000 medarbetare i Sverige. Försäljningen i Sverige sker dels på våra 19 varuhus, med ca 34 miljoner besökare årligen, och via e-handel. IKEA Gruppen har totalt 305 varuhus i 26 länder. Under verksamhetsåret 2013 hade IKEA Gruppen totalt 135 000 medarbetare, 684 miljoner besökare i varuhusen och 1,3 miljarder besökare på www.IKEA.com.