Förtydligande avseende tidigare idag lämnade pressmeddelande angående order för Service och Support om 1,2 MSEK

Linköping 2017-04-18

Image Systems affärsområde Motion Analysis har erhållit order om Service och Support avseende en period om ett år för tidigare levererade Golden Eye Reconnaissance scanners. Dessa scanners har tidigare utvecklats inom Motion Analysis för att snabbt och med mycket stor noggrannhet kunna digitalisera storformatsfilm som används inom militär spaningsverksamhet.

Frågor besvaras av:

Peter Johansson, VD, telefon 013-200 100, e-post: peter.johansson@imagesystems.se

Informationen i detta pressmeddelande är insiderinformation som Image Systems AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 18 april 2017, klockan 13:30 (CET).

Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag och en ledande leverantör av produkter och tjänster inom högupplöst bildbehandling. Genom att ständigt utmana marknadens koncept och istället erbjuda nya och mer effektiva lösningar hjälper vi våra kunder att nå ökad framgång i sina affärer. Företaget vänder sig till ett antal branscher globalt och verksamheten bedrivs i två affärsområden, RemaSawco och Motion Analysis. Image Systems har cirka 70 anställda på kontor i Linköping, Nyköping, Västerås och Sundsvall samt i Norge. År 2016 omsatte koncernen 124 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsens Small Cap lista och handlas under tickern IS. För ytterligare information besök vår webbplats www.imagesystems.se