Image Systems affärsområde Motion Analysis erhåller order på 1 MSEK från amerikanska försvaret

Ordern omfattar leverans och support av programvaran TrackEye. Leveransen kommer att ske under tre år.

TrackEye är ett världsledande system för avancerad rörelsesanalys för militära tester. Det är idag marknadens mest noggranna mujkvara och används i applikationer som Tracking Mount 3D, Fixed Camera 3D eller Stores Release.

"En spännande order för Image Systems. Vi är mycket stolta och glada över att få fortsätta att leverera till amerikanska försvaret”, säger Johan Friberg, VD för Image Systems AB.”

Informationen i denna pressrelease är sådan som Image Systems AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 14 februari 2018 klockan 08.30 (CET).

Frågor besvaras av: Johan Friberg, VD, 013-200 100, johan.friberg@imagesystems.se

Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag och en ledande leverantör av produkter och tjänster inom högupplöst bildbehandling. Genom att ständigt utmana marknadens koncept och istället erbjuda nya och mer effektiva lösningar hjälper vi våra kunder att nå ökad framgång i sina affärer. Företaget vänder sig till ett antal branscher globalt och verksamheten bedrivs i två affärsområden, RemaSawco och Motion Analysis. Image Systems har cirka 70 anställda på kontor i Linköping, Nyköping, Västerås och Sundsvall samt i Norge. År 2017 omsatte koncernen 134 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsens Small Cap-lista och handlas under tickern IS. För ytterligare information besök vår webbplats www.imagesystems.se

Taggar:

Citat