Image Systems affärsområde RemaSawco erhåller order på 4,3 MSEK från Combimill OÜ, Estland

Ordern omfattar leverans och installation av ett komplett system, RS-BoardScannerQ, för optimering och kvalitetssortering till justerverket på sågverket Combimill Reopalu i Estland.

Leverans är planerad till juli/augusti 2019.

”Vi är mycket stolta och glada för det fortsatta och fördjupade samarbetet med Combimill i deras arbete att uppgradera och effektivisera sina sågverk. Combimill är en mycket viktig och respekterad referenskund för den baltiska marknaden. Att man nu köper sitt tredje RS-BoardScannersystem från RemaSawco stärker oss i vår övertygelse att våra lösningar för mätning, optimering och styrning till sågverksprocessen är mycket konkurrenskraftiga,” säger Johan Friberg, VD för Image Systems.

RS-BoardScannerQ är ett helautomatiserat avsyningssystem för brädor och plank i tvärsmatat flöde i råsorteringar, justerverk eller hyvlerier. Systemet utför automatisk fyrsidig kvalitetsavsyning helt utan behov av vändning. Mättekniken kombinerar tracheid- (fiber), dimension- och vision-data. Systemet ger nya möjligheter inom kvalitetssortering för sågverk, dels tack vare den sofistikerade mättekniken och dels tack vare RemaSawcos nya och unika beröringsfria hållfasthetsapplikation.

Frågor besvaras av: Johan Friberg, VD, telefon 013-200 100, e-post johan.friberg@imagesystems.se

Informationen i denna pressrelease är sådan som Image Systems AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 20 december 2018 klockan 08.00 (CET).

Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag och en ledande leverantör av produkter och tjänster inom högupplöst bildbehandling. Genom att ständigt utmana marknadens koncept och istället erbjuda nya och mer effektiva lösningar hjälper vi våra kunder att nå ökad framgång i sina affärer. Företaget vänder sig till ett stort antal branscher globalt och verksamheten bedrivs i två affärsområden RemaSawco och Motion Analysis. Image Systems har knappt 100 anställda på kontor i Linköping, Nyköping, Västerås och Sundsvall samt i Finland och Norge. År 2017 omsatte koncernen 134 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsens Small Cap lista och handlas under tickern IS. För ytterligare information besök vår webbplats www.imagesystemsgroup.se

Vi är mycket stolta och glada för det fortsatta och fördjupade samarbetet med Combimill i deras arbete att uppgradera och effektivisera sina sågverk. Combimill är en mycket viktig och respekterad referenskund för den baltiska marknaden. Att man nu köper sitt tredje RS-BoardScannersystem från RemaSawco stärker oss i vår övertygelse att våra lösningar för mätning, optimering och styrning till sågverksprocessen är mycket konkurrenskraftiga.
Johan Friberg, VD för Image Systems AB