Image Systems affärsområde RemaSawco erhåller order på cirka 2.2 MSEK från Höglands Såg och Hyvleri

Leveransen omfattar utrustning för elkraftförsörjning, produktionsstyrning samt personlig säkerhet till produktionslinjen vid Höglands Såg och Hyvleri i Anundsjö. Systemen är förberedda för framtida optimering av produktionen.

Leverans och driftsättning är planerad till september 2018.

"Vi är mycket glada att få vara en del i den fortsatta satsningen vid sågverket i Anundsjö tillsammans med Höglands Såg och Hyvleri AB.  Det här är en viktig order för oss och en ytterligare framgång för vår satsning på optimerade helhetslösningar till sågverksindustrin”, säger Johan Friberg, VD för Image Systems AB.”

Frågor besvaras av: Johan Friberg, VD, telefon 013-200 100, e-post johan.friberg@imagesystems.se

Informationen i denna pressrelease är sådan som Image Systems AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 3 april 2018 klockan 08.30 (CET).

Taggar:

Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag och en ledande leverantör av produkter och tjänster inom högupplöst bildbehandling. Genom att ständigt utmana marknadens koncept och istället erbjuda nya och mer effektiva lösningar hjälper vi våra kunder att nå ökad framgång i sina affärer. Företaget vänder sig till ett antal branscher globalt och verksamheten bedrivs i två affärsområden, RemaSawco och Motion Analysis. Image Systems har cirka 70 anställda på kontor i Linköping, Nyköping, Västerås och Sundsvall samt i Norge. År 2017 omsatte koncernen 134 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsens Small Cap lista och handlas under tickern IS. För ytterligare information besök vår webbplats www.imagesystemsgroup.se

säger Johan Friberg, VD för Image Systems AB.
Vi är mycket glada att få vara en del i den fortsatta satsningen vid sågverket i Anundsjö tillsammans med Höglands Såg och Hyvleri AB. Det här är en viktig order för oss och en ytterligare framgång för vår satsning på optimerade helhetslösningar till sågverksindustrin.