Image Systems ändrar datum för delårsrapport januari-juni 2017.

Linköping 2017-07-07

Styrelsen i Image Systems AB (publ.) lämnar delårsrapport för januari – juni 2017 fredagen den 25:e augusti kl.13.00. Tidigare angiven rapportdag var onsdagen den 23 augusti.

Informationen i denna pressrelease är sådan som Image Systems AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 7 juli 2017 klockan 08.30 (CET).

Frågor besvaras av :
Klas Åström, CFO, telefon 013-200 160, e-post klas.astrom@imagesystems.se

Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag och en ledande leverantör av produkter och tjänster inom högupplöst bildbehandling. Genom att ständigt utmana marknadens koncept och istället erbjuda nya och mer effektiva lösningar hjälper vi våra kunder att nå ökad framgång i sina affärer. Företaget vänder sig till ett antal branscher globalt och verksamheten bedrivs i två affärsområden, RemaSawco och Motion Analysis. Image Systems har cirka 70 anställda på kontor i Linköping, Nyköping, Västerås och Sundsvall samt i Norge. År 2016 omsatte koncernen 124 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsens Small Cap-lista och handlas under tickern IS. För ytterligare information besök vår webbplats www.imagesystems.se