Image Systems får order på 10,2 MKr från Moelven Mjösbruket A/S

RemaSawco AB, ett dotterbolag till Image Systems AB, har erhållit en order på 10,2 Mkr från Moelven Mjösbruket A/S.

Ordern omfattar ombyggnad av befintligt justerverk, installation av en komplett BoardScanner Q 2.0 samt installation av styrsystemet till ProSort.

”Det är naturligtvis mycket glädjande att vi erhåller ytterligare en order på vår egenutvecklade BoardScanner Q som framgångsrikt installerats hos många nöjda kunder. Det är ett bevis på att RemaSawco har marknadens bästa produkt för att automatisera brädsortering och att investeringen för kunden är enkel att räkna hem. Att vi dessutom får förtroendet att ta det totala ansvaret för ett projekt av denna typ är ju också en fjäder i hatten,” säger Per Lindell, affärsområdeschef RemaSawco.

”Vi har under en längre tid utvärderat olika projekt och leverantörer och kommit fram till att kombinationen av BoardScanner Q och RemaSawcos förmåga att ta det totala ansvaret för hela projektet fällde avgörandet till RemaSawcos fördel, säger Sturla Westrum, VD Moelven Mjösbruket A/S”

Installation av projektet kommer att ske under sommaren 2015 och avräknas under Q3 2015.

Hans Isoz, VD, telefon 070-623 40 48, e-post hans.isoz@imagesystems.se

Om Image Systems
Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag och en ledande leverantör av produkter och tjänster inom högupplöst bildbehandling. Genom att ständigt utmana marknadens koncept och istället erbjuda nya och mer effektiva lösningar hjälper vi våra kunder att nå ökad framgång i sina affärer. Företagets vänder sig till en mängd branscher globalt och verksamheten bedrivs i de två affärsområdena RemaSawco Motion Analysis.

Image Systems har ca 70 anställda på kontor i Linköping, Stockholm, Nyköping, Västerås och Sundsvall samt utomlands i Norge och Finland. År 2014 omsatte koncernen 101 Mkr. Aktien är noterad på NASDAQ Stockholms Small Cap-lista under tickern IS. För ytterligare information besök vår hemsida på www.imagesystems. se