Post Logic investerar i ytterligare ett bildbehandlingssystem från Digital Vision

Stockholm, 2003-11-11 - Det amerikanska bolaget Post Logic har lagt en andra beställning på Digital Visions nya rep- och smutsborttagningssystem, ASC3.

ASC3 är Digital Visions tredje generation av avancerade rep- och smutsborttagare för bildförbättring samt restaurering av film- och videomaterial. Med nya banbrytande algoritmer och filterteknik är ASC3 ett genombrott i realtids-smutsborttagning med ett resultat som tidigare endast erbjöds av icke-realtidssystem. Med ASC3 följer flera nya verktyg, varav vissa tidigare endast var tillgängliga i mjukvaruprodukter. Dessa verktyg hanterar även det mest repiga och nedsmutsade material.

Post Logic, med huvudkontor i Hollywood, USA, kombinerar filmindustrins mest respekterade team av kreativa kolorister med marknadens mest avancerade teknik. Post Logic har länge förknippats med högsta kvalitet på bearbetning i kort- och långfilmsformat. Företaget öppnade sin första HD-studio under 1998 och har sedan dess genomfört en hel rad projekt i HD-format, från nationella reklamkampanjer till restaurering av stora filmproduktioner.

Digital Vision har som affärsidé att erbjuda världsledande produkter till professionella kunder inom film/video, multimedia och distribution av digital-TV inom två affärsområden:
  • Media Mastering, digital slutbearbetning av bland annat spelfilm, reklam- och TV-produktioner samt anpassning till DVD
  • Media Networking, anpassning av bild och ljud till digitala sändningsnät
Företaget grundades 1988. Digital Vision-koncernen består av ett svenskt moderbolag samt ett försäljningsbolag i USA. Verksamheten utgörs av utveckling, försäljning och support av system. Digital Vision är noterat på Stockholmsbörsens O-lista.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Per-Olov Essehorn, Digital Vision AB (publ) telefon: 08-546 182 00, fax: 546 182 09
e-post: per-olov.essehorn@digitalvision.se, hemsida: www.digitalvision.se

Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag och en ledande leverantör av produkter och tjänster inom högupplöst bildbehandling. Genom att ständigt utmana marknadens koncept och istället erbjuda nya och mer effektiva lösningar hjälper vi våra kunder att nå ökad framgång i sina affärer. Företaget vänder sig till ett antal branscher globalt och verksamheten bedrivs i två affärsområden, RemaSawco och Motion Analysis. Image Systems har cirka 70 anställda på kontor i Linköping, Nyköping, Västerås och Sundsvall samt i Norge. År 2017 omsatte koncernen 134 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsens Small Cap lista och handlas under tickern IS. För ytterligare information besök vår webbplats www.imagesystemsgroup.se