The Syndicate investerar i utrustning för bildförbättring från Digital Vision

Stockholm, 2003-11-24 - Det amerikanska bolaget The Syndicate har lagt en beställning på Digital Visions filmkorns- och brusreducerare AGR4.

AGR4 är Digital Visions fjärde generation filmkorns- och brusreduceringssystem, vilket lanserades i mitten av november 2001. AGR4 är främst avsett för restaurering av videofilmer och anpassning inför MPEG-kodning. AGR4's avancerade rörelsedetektion och adaptiva 3-D-filter resulterar i ännu renare och skarpare bilder från video- och filmmaterial.

The Syndicate bildades våren 2002 i Santa Monica, Kalifornien. Bolaget arbetar med projekt i kortformat och hanterar filmskanning samt visuella effekter för nationella reklamkanpanjer och musikvideos.The Syndicate är ett av två bolag i en nybildad koncern, the Computer Cafe Group.

.Digital Vision har som affärsidé att erbjuda världsledande produkter till professionella kunder inom film/video, multimedia och distribution av digital-TV inom två affärsområden:
  • Media Mastering, digital slutbearbetning av bland annat spelfilm, reklam- och TV-produktioner samt anpassning till DVD
  • Media Networking, anpassning av bild och ljud till digitala sändningsnät
Företaget grundades 1988. Digital Vision-koncernen består av ett svenskt moderbolag samt ett försäljningsbolag i USA. Verksamheten utgörs av utveckling, försäljning och support av system. Digital Vision är noterat på Stockholmsbörsens O-lista.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Per-Olov Essehorn, Digital Vision AB (publ) telefon: 08-546 182 00, fax: 546 182 09
e-post: per-olov.essehorn@digitalvision.se, hemsida: www.digitalvision.se

Image Systems är ett svenskt högteknologiskt företag och en ledande leverantör av produkter och tjänster inom högupplöst bildbehandling. Genom att ständigt utmana marknadens koncept och istället erbjuda nya och mer effektiva lösningar hjälper vi våra kunder att nå ökad framgång i sina affärer. Företaget vänder sig till ett antal branscher globalt och verksamheten bedrivs i två affärsområden, RemaSawco och Motion Analysis. Image Systems har cirka 70 anställda på kontor i Linköping, Nyköping, Västerås och Sundsvall samt i Norge. År 2017 omsatte koncernen 134 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholmsbörsens Small Cap lista och handlas under tickern IS. För ytterligare information besök vår webbplats www.imagesystemsgroup.se