Institutioner köper aktier av ledningen i IMG

Institutioner köper aktier av ledningen i IMG Två svenska Institutioner köper 240 000 B-aktier av ledningen i Independent Media Group. Transaktionen har genomförts till ett snittpris baserat på de senaste dagarnas avslut i aktien. Efter den genomförda transaktionen äger ledningen 1 049 500 aktier motsvarande 35% av kapitalet och 63% av rösterna. Största enskilda ägare är Joakim Hedin som kontrollerar 23% av kapitalet och 57% av rösterna. Frågor besvaras av: Joakim Hedin, VD, Independent Media Group AB, 033 - 44 25 00/01 (direkt), mobil 0705-21 53 00 joakim.hedin@independent-mg.se, www.independent-mg.se Independent Media Group bedriver verksamhet inom underhållningsområdet. Verksamheten omfattar utgivning och utveckling av multimediaprodukter för barn och ungdomar, skivbolag med omfattande export, försäljning av köpfilmer på video samt försäljning och distribution av video, DVD, musik och multimedia genom egna säljbolag i Sverige, Norge och Finland. Koncernen är även aktiv inom de nya mediaområdena med fokus på rättigheter för digital distribution. Independent Media Group är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (ticker IMG). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/26/20000126BIT00330/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/26/20000126BIT00330/bit0002.pdf