Sharp lanserar smartphone som innehåller Vidhance Videostabilisering

IMINT Image Intelligence AB (Imint) tecknade ett treårigt licensavtal med japanska Sharp i april 2017 och i veckan lanserade Sharp, Aquos R, som innehåller Vidhance Videostabilisering.

Sharp har idag offentliggjort lanseringen av Aquos R, som är den första modellen med Vidhance Videostabilisering inom ramen för det treåriga licensavtalet. Telefonen kommer att vara tillgänglig på marknaden i juli 2017.

Jens Ålander, CFO Imint

E-post: jens.alander@vidhance.com

Denna information är sådan information som IMINT är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknads-missbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 maj 2017.

Om Imint:

Imint Image Intelligence AB är ett svenskt mjukvarubolag grundat 2007 vars mål är att inta en världsledande position för att analysera, optimera och förbättra video, till exempel i realtid direkt från kameran eller i live-strömmar, för att skapa mervärde åt företrädesvis konsumentmarknaden. Imints mjukvaruteknologi Vidhance® har integrerats och sålts till internationella bolag inom krävande tillämpningar inom försvar och industri. Efter tydligt visat intresse från bl.a. globala mobiltelefontillverkare har Imints mjukvaruplattform, Vidhance, de senaste åren vidareutvecklats och anpassats till att adressera den snabbt växande marknaden för mobil video, som inkluderar smartphonetillverkare, social- och online media och globala appföretag, samt andra mobila kameraprodukter. Vidhance består idag av ett flertal olika och självständiga funktioner, delvis patenterade och med ytterligare patentansökningar på ingående.

www.imint.se     www.vidhance.com