FÖRUNDERSÖKNINGEN OM RÖJANDE AV INSIDERINFORMATION NEDLAGD

Henrik Ljungcrantz, nuvarande CTO och styrelseledamot, frias från misstanke om röjande av insiderinformation och förundersökningen läggs ner.

”Det är skönt att förundersökningen gick fort och vi kan lämna detta bakom oss” säger Lars-Erik Nordell, Styrelsens ordförande.

Lars-Erik Nordell, Styrelsens ordförande, Telefon: 0705-640655, E-mail: Lars-Erik.Nordell@Nordellpartner.se.

Denna information är sådan information som Impact Coatings AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr. 596/2014. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 27:e mars 2017 kl. 08:50 CET.

----------------------------------------------------------------------------------------

Impact Coatings AB utvecklar och kommersialiserar innovativ teknologi för PVD-ytbeläggning. PVD är en metod att i vakuum framställa tunna skikt av metaller och keramer.

Bolaget har utvecklat en portfölj av beläggningsprocesser för plast och metall som bl.a. marknadsförs under samlingsnamnet MaxPhase™. Beläggningar med unika prestanda för bl.a. bränslecellsplattor, elektriska kontakter och reflektorer. Impact Coatings erbjuder utöver legoproduktion också beläggningssystemen InlineCoater™, PlastiCoater™ och ReelCoater™ för kunder med Lean-organiserad komponentproduktion som inkluderar PVD.

Bolagets aktie handlas sedan 2004 på Nasdaq First North (Nasdaq OMX Nordic). Bolagets Certified Adviser är Remium Nordic AB.