GÖRAN FELLDIN EFTERTRÄDER CLAES PETTERSSON SOM VD OCH CFO FÖR BOLAGET IMPACT COATINGS AB (PUBL)

Göran Felldin tillträder formellt den 1 mars och tar då över efter Claes Pettersson som varit Impact Coatings VD/CFO sedan omorganisationen 2014. Claes lämnar Bolaget på egen begäran för att fokusera på sina övriga bolagsengagemang. Under en övergångsperiod kommer Claes finnas tillgänglig som stöd för att underlätta överlämnandet.

"Claes har gjort ett utmärkt arbete med att styra upp de ekonomiska rutinerna och strukturera upp administrationen. När han nu väljer att sluta som VD passar vi på att förstärka Bolagets fokus på marknadskommunikation och offensiva säljstrategier. Vi är därför mycket glada över att Göran, som har lång erfarenhet på detta, kommer in i bolagets ledning" säger styrelsens ordförande Lars-Erik Nordell.

"Impact Coatings är ett väldigt spännande företag med innovativa produkter med stor marknadspotential. Att komma in i ett läge med markanta marknadsframgångar är extra stimulerande. Jag är både stolt och glad över förtroendet jag fått" säger Göran Felldin.

Göran Felldin har en gedigen och lång erfarenhet som VD och strategisk rådgivare i flera bolag och organisationer bl.a. Intentia, Optimal Solutions och Runway Safe Sweden. Göran har i olika positioner, bland annat som marknadschef, ingått i ledningen för Linköpings universitet. Göran har tidigare under fem år suttit i Impact Coatings styrelse och känner bolaget väl.

"Tillsammans med grundarna kommer Göran Felldin utgöra en stark och offensiv ledning för våra framtida satsningar" säger Lars-Erik Nordell

Organisationen i övrigt är oförändrad med Henrik Ljungcrantz och Torsten Rosell som ansvariga för de två affärsdrivande divisionerna Impact Coatings MaxPhase respektive Impact Coatings Systems.

För mer information kontakta:

Lars-Erik Nordell, Styrelsens ordförande, Telefon: 0705-640655, E-mail: Lars-Erik.Nordell@Nordellpartner.se.

Om Impact Coatings

Impact Coatings AB utvecklar och kommersialiserar innovativ teknologi för PVD ytbeläggning. PVD är en metod att i vakuum framställa tunna skikt av metaller och keramer.

Företaget tillhandahåller beläggningssystemen InlineCoater™, PlastiCoater™ och ReelCoater™ för Lean-organiserad komponentproduktion som inkluderar PVD. Bolaget har också utvecklat en portfölj av beläggningsprocesser som marknadsförs under namnet MaxPhase, med unika prestanda för bl a bränslecellsplattor och elektriska kontakter.

Målgruppen består främst av komponenttillverkare för elektronik- och fordonsprodukter.Verksamheten startade 1997 och efter en fas av utveckling och etablering av produkter och tjänster har den globala exploateringen inletts. Bolagets aktie handlas sedan 2004 på OMX Stockholm First North. Bolagets Certified Adviser är Remium Nordic AB.