IMPACT COATINGS ÅRSSTÄMMA GENOMFÖRD

Årsstämma har idag hållits i Impact Coatings AB (publ), vars aktie är noterad på Nasdaq OMX Stockholm First North. På årsstämman deltog 34 personer representerande 11,00 % av det totala röstetalet.

På årsstämman beslutades:

• Att fastställa av styrelsen föreslagen resultat- och balansräkning.
  • Att disponera årets resultat i enlighet med styrelsens förslag medförande att ett fritt eget kapital, inklusive årets resultat, om 185 830,70 kronor överförs i ny räkning.
  • Om ansvarsfrihet för styrelseledamöter och verkställande direktör.
  • Att fastställa ett arvode uppgående till 400 000 kr för styrelsen fram till tiden för nästa årsstämma.
  • Att antalet ledamöter i styrelsen skall vara fyra samt att välja Lars Erik Nordell (omval), Henrik Ljungcrantz (omval), Jan-Eric Sundgren (omval), Christian Sahlén (nyval) till styrelsens ledamöter.
  • Att som revisionsbolag välja Ernst & Young AB, Linköping representerade av Magnus Eriksson, samt att någon revisorssuppleant inte utses.
  • Att välja Bo Gustavsson, Torsten Rosell och Henrik Ljungcrantz till valberedningskommitté intill nästa årsstämma.

För mer information kontakta VD Göran Felldin, tel. 0708-35 91 40, eller e-mail goran.felldin@impactcoatings.se.

----------------------------------------------------

Impact Coatings AB utvecklar och kommersialiserar innovativ teknologi för PVD-ytbeläggning. PVD är en metod att i vakuum framställa tunna skikt av metaller och keramer.

Företaget tillhandahåller beläggningssystemen InlineCoater™, PlastiCoater™ och ReelCoater™ för Lean-organiserad komponentproduktion som inkluderar PVD. Bolaget har också utvecklat en portfölj av beläggningsprocesser som marknadsförs under namnet MaxPhase, med unika prestanda för bl a bränslecellsplattor och elektriska kontakter.

Målgruppen består främst av komponenttillverkare för elektronik- och fordonsprodukter. Verksamheten startade 1997 och efter en fas av utveckling och etablering av produkter och tjänster har den globala exploateringen inletts. Bolagets aktie handlas sedan 2004 på Nasdaq First North (Nasdaq OMX Nordic). Bolagets Certified Adviser är Remium Nordic AB.