IMPACT COATINGS ERHÅLLER SYSTEMORDER

Ett tyskt företag har beställt en InlineCoater 500 från Impact Coatings för leverans i början av 2016. Ordervärdet är 8,4 MSEK.

Ordern har tecknats efter en längre tids utveckling för att möta kundens krav på de processer som maskinen ska producera. Maskinen skall utrustas med Impact Coatings mest avancerade processteknologi och skall producera komplexa keramiska ytbeläggningar. Till dess att maskinen är levererad och produktion uppstartad har dock kunden begärt sitt namn och applikation sekretessbelagt.

För mer information, kontakta Torsten Rosell, VD för Impact Coatings div. Systems,  013 359952 eller torsten@impactcoatings.se

Impact Coatings AB utvecklar och kommersialiserar innovativ teknologi för PVD ytbeläggning. PVD är en metod att i vakuum framställa tunna skikt av metaller och keramer.

Företaget tillhandahåller beläggningssystemen InlineCoater™, PlastiCoater™ och ReelCoater™ för Lean-organiserad komponentproduktion som inkluderar PVD. Bolaget har också utvecklat en portfölj av beläggningsprocesser som marknadsförs under namnet MaxPhase, med unika prestanda för bl a bipolära flödesplattor för bränsleceller och elektriska kontakter.

Målgruppen består främst av komponenttillverkare för elektronik- och fordonsprodukter.

Verksamheten startade 1997 och efter en fas av utveckling och etablering av produkter och tjänster har den globala exploateringen inletts. Bolagets aktie handlas sedan 2004 på OMX Stockholm First North. Bolagets Certified Adviser är Remium Nordic AB.