PÅMINNELSE: IMPACT COATINGS STRATEGIPRESENTATION

Som tidigare har meddelats bjuder Impact Coatings in investerare, analytiker och media till en webcast med presentation av bolagets uppdaterade strategi idag kl. 14.00. Presentationsmaterialet finns tillgänglig på företagets hemsida från och med denna morgon.

Syftet med presentationen är att ge mer detaljerad information om Impact Coatings uppdaterade strategi, vars inriktning sammanfattades i den senaste delårsrapporten. Presentationen är på engelska och avslutas med en frågesession.

Länk till webcast: https://digital.vevent.com/rt/fronto2~impactcoatings-180926

Deltagare via telefonkonferens, som ges möjlighet att ställa frågor, ombeds att i god tid före presentationen förregistrera sig via följande länk: http://emea.directeventreg.com/registration/4636857 (för vissa webbläsare kan det fungera bättre att kopiera länken till webbläsarens adressfält). Konferens-ID: 4636857. Efter genomförd registrering skickas ett bekräftelsemail ut till angiven mailadress vid registreringen.

För mer information kontakta:

Peter Högfeldt, VP Marketing

E-mail: investors@impactcoatings.se

-----------------------------------------------------------------

Om Impact Coatings AB

Impact Coatings utvecklar och levererar världsledande teknologi för industriell PVD-beläggning med inriktning mot bränsleceller, dekorativa, metalliserade och reflektorapplikationer. PVD är en metod att i vakuum framställa tunna skikt av metaller och keramer – ytbeläggningar som maximerar prestanda och hållbarhet. Impact Coatings marknadsför beläggningsmaskiner under varumärket INLINECOATER™ och beläggningar under MAXPHASE™.

Bolagets aktie handlas på Nasdaq First North (Nasdaq OMX Nordic). Certified Adviser är Redeye AB.