Kommuniké bolagsstämma 2017

Vid bolagsstämman i Implementa Hebe AB, org nr 556581-9272, den 28 april 2017 fattades följande beslut:

Faställande av resultat- och balansräkning samt resultatdisposition

Resultat- och balansräkningar för bolaget samt föreslagen resultatdisposition fastställdes.

Beslut om ansvarsfrihet

Ansvarsfrihet beviljades för styrelseledamöterna och verkställande direktören.

Beslut om antalet ledamöter

Stämman beslutade att styrelsen skall bestå av fyra ordinarie ledamöter, utan suppleanter. Stämman beslutade att ingen utdelning skall ske för räkenskapsåret 2016.

Beslut om arvoden till styrelseledamöter och revisorer

Stämman beslutade att arvode om sammanlagt 30 000 kr fram till bolagsstämma 2017 skall utgå med 10 000 kr till styrelseordföranden och 10 000 kr vardera till de styrelseledamöter som ej är A-aktieägare samt att ingen ersättning skall utgå för utskottsarbete. Ledamöter som utför arbete för bolagets räkning utöver styrelsearbetet skall kunna erhålla skälig ersättning för sådant arbete efter beslut från styrelsen. Stämman beslutade att arvode skall utgå till revisor enligt godkänd räkning.

Val av styrelseledamöter och revisor

Stämman beslutade att omvälja Arne Jakobsson, Margareta Kriz, Margareta Krook samt Helene Vester som styrelseledamöter. Stämman beslutade välja Margareta Kriz till ordförande för styrelsen. Val av revisor var aktuellt. Stämman beslutade omvälja Resursgruppen Ekonomi & Revision AB med auktoriserade revisorn Peter Honnér som huvudansvarig revisor för en period om 4 år.

Beslut om valberedning

Stämman beslutade att godkänna det framlagda förslaget.

Beslut om riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare

Stämman beslutade godkänna styrelsens framlagda förslag.

Beslut om bemyndigande

Stämman beslutade att ge styrelsen bemyndigande att under tiden fram till bolagsstämma 2018 besluta om:

att bolagets aktiekapital skall ökas med högst 600 000 kronor genom nyemission av högst 10 000 000 aktier av serie B;

att emissionen skall ske med företrädesrätt för aktieägarna;

att emissionskursen skall vara lägst 0,50 kr per aktie;

att betalning för de nya aktierna skall erläggas kontant;

att emission får ske vid ett eller flera tillfällen;

att styrelsen skall äga rätt att fastställa övriga villkor för emissionen; samt

att själv eller genom annan vidta de smärre justeringar som kan visa sig erforderliga i samband med registrering av ovanstående beslut vid Bolagsverket eller Euroclear Sweden AB.

Tel: 0732-06 45 00, fax: 046-12 37 60

Implementa Hebe AB säljer solenergiprodukter och tillbehör till privat- och företagskunder. Bolaget har även patent och produkter inom magnetismbaserad nanoteknologi och LifeScience. Bolaget är listat på Nordic MTF. Visionen är egna produkter inom förnyelsebar energi samt uppbyggnad av ett entreprenöriellt innovationshus på den egna fastigheten nära MAX IV och ESS-anläggningarna i den expansiva Lundaregionen i södra Sverige.