IMS får licensavtal värt 25 miljoner

IMS får licensavtal värt 25 miljoner IT-konsultföretaget IMS har tecknat ett treårigt licensavtal med SJ. Avtalet beräknas vara värt 25 miljoner kronor. Det rör sig om ett så kallat Enterprise-avtal som innebär att SJ:s personal alltid har tillgång till de senaste Microsoft-produkterna. De produkter som omfattas av avtalet är bland andra MS Office, valfritt Windows-operativsystem, Backoffice Client Access License, MS Frontpage och Visual Studio Professional Edition. Avräkning görs endast en gång om året. - Enterprise-avtalet innebär förenklad administration av licenser, vi får samtidigt bättre kontroll och lägre kostnader för administrationen, säger Joakim Kristiansson, SJ Data För ytterligare information, kontakta: Michael Winbäck, IMS, telefon 08-598 91 000 Joakim Kristiansson, SJ Data, telefon 08-762 45 49 IMS Data AB är noterat på OTC-listan, finns på 20 orter i Sverige och har för närvarande 570 anställda. IMS-koncernen beräknas omsätta 550 miljoner kronor år 2000 och är ett av Sveriges ledande företag med inriktning på kvalificerade IT-tjänster. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/14/20000113BIT00030/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/14/20000113BIT00030/bit0002.pdf