IMS i stort skrivarprojekt värt 200 miljoner

IMS i stort skrivarprojekt värt 200 miljoner IT-företaget IMS och skrivarleverantören Lexmark är partners i ett av Sveriges största projekt på laserskrivare-området hittills. Projektet gäller skrivare för hundratals miljoner kronor. Och bakgrunden till partnerskapet är att Sveriges ledande transportföretag Schenker-BTL i dagarna går ut med en rekommendation till sina 70 000 kunder om att köpa in moderna skrivare som kan skriva ut streckkoder av hög kvalitet. - Det ökar effektiviteten i godshanteringen och sänker både våra och våra kunders kostnader, samtidigt som fullständiga streckkoder gör att det blir lättare att följa godsets väg från avsändare till mottagare, säger Petter Djerf, e-Services hos Schenker-BTL. En stor del av de skrivare som används i dag skriver ut bristfälliga streckkoder vilket innebär att godset ofta kräver manuell hantering när det hamnar på Schenker-BTL:s rullband. Genom att få sina kunder att använda särskilt godkända skrivare som kan skriva ut elektroniskt avläsbara etiketter, kan företagets hantering av gods automatiseras ett steg till. På så sätt räknar Schenker-BTL med att ytterligare kunna öka snabbheten och kvaliteten i sina transporter. Därför går företaget nu ut till sina kunder med ett förmånligt skrivarerbjudande. Lexmark är en av de skrivarleverantörer som valts ut och Lexmark samarbetar i sin tur med IT-företaget IMS som har ett av marknadens ledande logistikkoncept. IMS har dessutom skapat en särskild e- handelsplats där Schenker-BTL:s kunder enkelt kan beställa någon av de godkända skrivare som erbjuds. - Dessutom har vi också byggt upp en särskild kundtjänst som ska ge Schenker-BTL:s kunder en hjälpande hand på vägen. Potentialen är enorm och vi hoppas naturligtvis också att det här ska leda till andra affärer, säger Peter Kock, affärsutvecklare hos IMS. - Detta är ett utomordentligt tillfälle för Schenker-BTL:s kunder att få högkvalitativa streckkodsutskrifter och på köpet få en mycket flexibel och kostnadseffektiv laserskrivare för andra ändamål, säger Jan Persson, affärsutvecklingschef hos Lexmark. För ytterligare information, kontakta: Peter Kock, affärsutvecklare hos IMS Computer Products, telefon 08-598 91 000 alternativt 0709-17 70 39 Jan Persson, affärsutvecklingschef hos Lexmark, telefon 08-522 57 900 alternativt 0709-14 88 86 Olof Degerfeldt, VD IMS Computer Products, telefon 070-686 67 15 Erik Lindberg, VD Lexmark, telefon 08-522 57 900 oo IMS Data AB är noterat på O-listan sedan 1994. IMS finns på 16 orter i Sverige och har för närvarande 500 anställda. IMS-koncernen beräknas omsätta 550 miljoner kronor år 2000 och är ett av Sveriges ledande IT- företag. Verksamheten består av fyra bolag; IMS Internet Consulting, IMS Media, IMS ASP Center och IMS Computer Products. Läs mer om IMS på www.ims.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/01/20010201BIT00060/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/01/20010201BIT00060/bit0002.pdf