IMS levererar QNova till Gunnebo

IMS levererar QNova till Gunnebo Efter att ha granskat tolv olika dokumenthanteringssystem har verkstadsföretaget Gunnebo Industrier AB bestämt sig för QNova som utvecklats av IMS. QNova är ett komplett digitalt system för framtagning och hantering av dokument enligt standarden för ISO9000 och ISO 14000 och används i dag av en rad välkända företag. - En liten modifikation i en instruktion till en maskin eller arbetsinstruktion gör att vi måste uppdatera 60-talet pärmar runt om i fabriken. Det ska tryckas upp nya instruktioner och ny innehållsförteckning, instruktionerna ska distribueras och de gamla sidorna ska tas bort och så vidare; med ett digitalt system får alla tillgång till den senaste versionen i samma ögonblick den blir godkänd. Den tid som vi tidigare lade ned på att administrera pärmsystemet kan vi nu ägna åt det vi egentligen ska syssla med, säger Niclas Rehnqvist, controller hos Gunnebo Industrier AB i Gunnebo. Gunnebo Industrier AB, som ingår i det börsnoterade Gunnebo AB, tillverkar lyftsystem, kättingar och spik och har cirka 1 300 anställda världen över. QNova ska till en början användas i Gunnebo Industriers anläggningar i Sverige, men flera av koncernens andra anläggningar har redan visat intresse för systemet. - QNova uppfyller våra behov. Ett annat plus är att vi enkelt kan lyfta in gamla dokument i det nya systemet. Ett digitalt dokumenthanteringssystem är också en förutsättning för att vårt miljöarbete ska kunna krönas med en ISO-certifiering, säger Niclas Rehnqvist På sikt kommer Gunnebo Industrier AB att gå över till QNova R5 som är en webbaserad version av QNova och som innehåller en mängd nya funktioner, bland annat en portal varifrån man når alla dokument i en verksamhet via kapitelstrukturer och grafiska processkartor. För ytterligare information, kontakta: Peter Ingerstam, IMS Consulting, telefon 031-726 42 05 alternativt 0709-17 81 05 Niclas Rehnqvist, controller Gunnebo Industrier AB, telefon 0490-89130 ·· IMS Data AB är noterat på O-listan sedan 1994. IMS finns på 15 orter i Sverige och har för närvarande 500 anställda. IMS-koncernen omsatte 600 miljoner kronor år 2000 och är ett av Sveriges ledande IT-företag. Verksamheten består av fyra bolag; IMS Consulting, Edison IMS, IMS ASP Center och IMS Computer Products. Läs mer om IMS på www.ims.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/15/20010215BIT00410/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/15/20010215BIT00410/bit0002.pdf