IMS och M2S tecknar avtal med SAS

Pressinformation 2000-01-18 IMS och M2S tecknar avtal med SAS IT-konsultföretaget IMS har tillsammans med IT-företaget M2S skrivit ett koncernavtal med SAS (Scandinavian Airlines System). Avtalet innebär att SAS väljer den interaktiva utbildningsmetoden Wit för koncernens samtliga Office-applikationer. IMS och M2S levererar en intranätslösning av Wit för Office 97 på danska, engelska, norska och svenska. Utbildningsprogrammen finns på SAS intranät och är således tillgängliga för företagets alla anställda oavsett var i världen de befinner sig. Konceptet kallas för Web Based Training. IMS kommer att ansvara för implementation, genomförande av utbildningen samt teknisk support hos SAS både i Sverige, Norge, Danmark och internationellt tillsammans med Getronics. M2S levererar Wit som är ett svenskutvecklat, interaktivt utbildningsprogram för såväl standardapplikationer från Microsoft och Lotus som kundspecifika applikationer. SAS har sedan 1996 använt Wit för att utbilda delar av den svenska personalstyrkan i olika Office-applikationer. 1998 genomfördes också ett hem-pc-projekt där SAS-anställda i Norge, Danmark och Sverige deltog. Wit ingick som en integrerad del i projektet. För ytterligare information, kontakta: Christina Waldehagen, utbildningschef hos IMS i Stockholm, telefon 08-598 910 31 Jan Österberg, M2S, telefon 08-506 424 05 ¤¤ IMS är noterat på OTC-listan, finns på 20 orter i Sverige och har 570 anställda. IMS-koncernen omsätter omkring 550 miljoner kronor och är ett av Sveriges ledande företag med inriktning på kvalificerade IT- konsulttjänster. ¤¤ M2S affärsidé är att öka värdet på företags IT-investeringar genom att utveckla, producera och sälja interaktiva databaserade utbildningsprogram. Programmen marknadsförs under varumärket Wit och produceras och tillhandahålls idag på åtta språk. M2S har i dag drygt 140 anställda med verksamhet i Danmark, Finland, Frankrike, Norge, Spanien, Storbritannien, Sverige och Tyskland. Den 6 december noterades företaget på O-listan. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/18/20000117BIT00440/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/18/20000117BIT00440/bit0002.pdf