IMS utbildningspartner åt universitet

IMS utbildningspartner åt universitet Örebro universitet har valt IT-konsultföretaget IMS som leverantör av datautbildningar. Ett tvåårigt utbildningsavtal har tecknats för universitetets drygt 1 000 anställda. IMS kommer nu att göra en förstudie för att kartlägga utbildningsbehovet som under 1999 uppgick till cirka 400 kursdagar. Den kommer sedan att ligga till grund för antalet utbildningsdagar. Pris, kvalitet och kompetens anges som några av orsakerna till att IMS vann upphandlingen. Universitetet motiverar också sitt beslut med att IMS har den kunskap som krävs för att höja universitetets generella IT- kompetens. IMS, som har lokaler alldeles intill universitetsområdet, kommer att anordna användarutbildningar, utbildningar i webbutveckling och grafik, programmering och teknik. För ytterligare information, kontakta: Agnetha Paulsson, utbildningschef IMS i Örebro, telefon 019-766 59 80 Leif Widman, Örebro universitet, telefon 019-30 35 10 IMS Data AB är noterat på OTC-listan, finns på 20 orter i Sverige och har för närvarande 570 anställda. IMS-koncernen beräknas omsätta 550 miljoner kronor år 2000 och är ett av Sveriges ledande företag med inriktning på kvalificerade IT-tjänster. IMS Data AB Positionen 7 115 74 STOCKHOLM Besöksadress: Hangövägen 25 Tel: 08-598 91 000 Fax: 08-598 91 001 E-post: info@sto.ims.se Webb: www.ims.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/24/20000124BIT00030/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/01/24/20000124BIT00030/bit0002.doc