Norrköpings kommun tecknar avtal med IMS

Norrköpings kommun tecknar avtal med IMS IMS ska leverera pc-produkter, servrar, skrivare och tekniktjänster till Norrköpings kommun. Det rör sig om ett ramavtal som bedöms vara värt mellan sju och åtta miljoner kronor årligen. IMS är ett av två IT-företag som Norrköpings kommun valt ut efter en så kallad avropsförfrågan inom ramen för Statskontorsavtalet (STAKO). Ramavtalet gäller i två år med möjlighet till sex månaders förlängning. Pris och kvalitet var det som fällde avgörandet. Norrköpings kommun ser också positivt på det faktum att IMS har kontor på orten. För ytterligare information, kontakta: Anders Römert , platschef IMS i Norrköping, telefon 011-440 86 21 Peter Fagerlund, IT-sekreterare Norrköpings kommun, telefon 011-153430 ·· IMS Data AB är noterat på O-listan sedan 1994. IMS finns på 16 orter i Sverige och har för närvarande 400 anställda. IMS-koncernen omsatte 600 miljoner kronor år 2000 och är ett av Sveriges ledande IT-företag. Verksamheten bedrivs inom affärsområdena systemutveckling, teknik och infrastruktur, drift och ASP, IT-produkter och kommunikation. Läs mer om IMS på www.ims.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/08/20011008BIT00630/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/08/20011008BIT00630/bit0002.pdf