Premiär för TV-program om digital ekonomi

Premiär för TV-program om digital ekonomi Nu är det premiär för ett helt nytt TV-program om den nya digitala ekonomin: CHANNeL. Bakom satsningen står IT-konsultföretaget IMS som med InfoComBonniers hjälp nu ska sända en rad program om relationer, ledarskap, e-handel, humankapital och mycket mer. Sändningarna distribueras via satellit till alla IMS-kontor runt om i landet med början i morgon, fredag. - IMS medarbetare, kunder och samarbetspartner bombarderas varje dag med mejl, fax, telefonsamtal med mera. CHANNeL är ett försök att bringa lite ordning i bruset. Rörliga bilder har som bekant en oerhörd genomslagskraft, säger Göran Hjelte, vd och koncernchef för IMS, och tillägger: - Det här är bara en av flera informationskanaler som vi använder oss av. Premiärprogrammet - som sänds fredagen den 24 mars klockan 08.00-08.30, handlar om relationer; medverkar gör bland andra Kjell A Nordström, en av författarna till boken Funky Business. Allvar blandas med humor. Programledare är Lisa Rennerstedt som bland annat har ett förflutet från TV Stockholm. IMS planerar att sända minst åtta program under våren. Närmare upplysningar lämnas av Göran Hjelte, vd och koncernchef för IMS, telefon 08-598 91 000 Lena Wahlström, informatör, telefon 08-598 91 000 Bild från studion kan beställas via Lena Wahlström. ¤¤ IMS Data AB är noterat på OTC-listan, finns på 20 orter i Sverige och har för närvarande 600 anställda. IMS-koncernen beräknas omsätta 550 miljoner kronor år 2000 och är ett av Sveriges ledande IT-konsultföretag med inriktning på webbaserade lösningar. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/23/20000323BIT00480/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/23/20000323BIT00480/bit0002.pdf