Stockholms bästa hotell rekryterar från semester- och upplevelsebranschen

Niklas Zhovnartsuk har värvats som kommunikationschef till det entreprenörsdrivna bolaget Independet Hotel Group med varumärkena Hufvudsta Gård Mat & Möten och boutiquehotellet Görvälns Slott med Restaurang Galleriet.

Efter flera år som marknads- och varumärkeschef, senast på Viking Line, axlar Niklas Zhovnartsuk nu rollen som kommunikationschef på Independent Hotel Group med ansvar för kommunikation, varumärken, försäljningsstrategier och revenue.

Hur känns det att gå från stora rederiet till det lilla boutiquehotellet?

- Det ska verkligen bli så roligt! Jag ser fram emot att få vara med och utveckla de redan starka varumärkena inom Independent Hotel Group. Boutiquehotellet Görvälns Slott är ju idag Stockholms bästa hotell enligt gästernas omdömen på TripAdvisor, med Restaurang Galleriet som sköts av Andreas Printz, en av kockarna i det svenska kocklandslaget. Och Hufvudsta Gård en citynära och snygg mötesplats med mat och dryck i fokus som skiljer sig från mängden, säger Niklas Zhovnartsuk och fortsätter,

- IHG har en verkligen solid grund med fokus på hög kvalitet i både mat, inredning och upplevelse. Det märks tydligt att inget lämnas åt slumpen och att allt är genomtänkt i minsta detalj.

- Att få möjligheten att bygga upp ett starkt och modernt team för att utveckla produkterna och möta den urbana gästens nuvarande och framtida behov är häftigt. Liksom att få arbeta med entreprenörsparet Maria och Johan Eklund och alla de projekt som de har i pipeline.

Johan Eklund, VD på Independent Hotel Group är nöjd. - Vi är så glada över rekryteringen säger han. Vi känner stort förtroende för Niklas breda kompetens och långa erefarenhet av marknadskommunikation inom både upplevelse, semester- och resebranschen. Niklas är en idéspruta och full av energi och vi ser mycket fram emot att påbörja en ny resa tillsammans i januari 2018.

Niklas Zhovnartsuk är 48 år och markandsekonom från Nacka. Han har tidigare arbetat inom Vinggruppen utomlands och i Sverige, på TUI/ Fritidsresor och Viking Line. Han har lång erfarenhet av att sälja upplevelser, kommunikation och e-handel. Niklas tillträdde sin tjänst vid årsskiftet.

Maria Eklund
Creative Director/ grundare
maria.eklund@ihgab.se

Johan Eklund
CEO/ grundare
johan.eklund@ihgab.se

Niklas Zhovnartsuk
niklas.zhovnartsuk@ihgab.se

Independent Hotel Group ägs av entreprenörsparet Maria och Johan Eklund och består idag av Hufvudsta Gård Mat & Möten, boutiquehotellet Görvälns slott med restaurang Galleriet, och resebloggen Hotelhunters.se. Verksamheterna har genom åren vunnit flera priser, bland annat Årets Svenska Mötesplats, Sweden Leading Boutiquehotel och en andraplats i Sverige i TripAdvsors Traveller’s Chioce 2017.

Taggar:

Om oss

Independent Hotel Group skall med ett utanför-boxen-perspektiv erbjuda marknaden ett urval av Sveriges bästa och mest kända varumärken i hotell- och mötesbranschen. Idag äger och driver koncernen Hufvudsta Gård Mat & Möten, Görvälns Slott samt hotellbloggen Hotelhunters.se där vi delar med oss av våra upplevelser i våra ständigt pågående jakt efter att hitta de mest spännande hotellen i världen. Vi tror på individuella koncept där vi tar tillvara på varje fastighets egna unika attribut. Vår portfolio väljs ut och skapas med obeveklig passion för detaljer och atmosfär för att leva upp till vårt löfte och de precisa önskemålen från varje gäst. Vår vision är att skapa mötesplatser som inte redan finns.