Redeye: InDex Pharmaceuticals - CONDUCT framåt enligt plan

CONDUCT fortlöper enligt plan och slutresultat kan presenteras under Q4-2018. Vi har en positiv syn på cobitolimods potential och ser ett starkt case i INDEX under 2018.

Till vårt base case på 14 SEK erbjuds en fortsatt stor uppsida mot dagens kurs. Läs mer i vår senaste analys på: https://goo.gl/MkPxSE

Börja följa bolag hos Redeye för att direkt få de senaste analyserna inom Tech och Life Science.

Detta är ett pressmeddelande från Redeye - Research Powered Investment Banking. https://www.redeye.se/

Om oss

InDex är ett läkemedelsutvecklingsbolag med fokus på immunologiska sjukdomar med stora medicinska behov av nya behandlingsalternativ. Bolagets främsta tillgång är läkemedelskandidaten cobitolimod som är i sen klinisk utvecklingsfas för behandling av måttlig till svår aktiv ulcerös kolit – en funktionsnedsättande, kronisk inflammation av tjocktarmen. InDex har också utvecklat en plattform av patentskyddade substanser, så kallade DNA-baserade ImmunModulerande Sekvenser (DIMS), med potential att användas vid behandling av olika immunologiska sjukdomar. InDex är baserat i Stockholm. Bolagets aktier handlas på Nasdaq First North Stockholm. Redeye AB är bolagets Certified Adviser.