Byggstart för Index drygt 300 moderna hyresrätter i Norrtälje

Bostadsutvecklaren Index International AB bygger ca 300 lägenheter med modern teknik och design på attraktivt läge i Norrtälje. Första inflyttning är beräknad till maj 2017 och idag den 24 november startar anmälningstiden för lägenheterna.

Nyligen togs det första spadtaget i det som skall komma att bli kvarteret Juvelen, som är tänkt att ligga mellan Rubingatan och Safirgatan, bredvid Kommunhuset i Norrtälje. Här kommer det att uppföras cirka 300 hyreslägenheter som allmänheten nu kan anmäla sitt intresse till på webbplatsen www.norrtaljejuvelen.se.

– Det här är ännu en fantastisk plats i Norrtälje som vi bygger på. Med Juvelen lanserar vi vår ambition att bygga smarta, snygga hyresrätter som möter ett ökat behov på boende i Stockholm och Mälardalen, säger Rickard Haraldsson, VD på Index International.

De första inflyttningarna beräknas ske i maj 2017. Den andra etappen beräknas vara klar under senare delen av 2018. Juvelen Norrtälje kommer att innebära en investering i storleken 300 miljoner kronor för det första kvarteret och 500 miljoner kronor totalt för båda kvarteren.

– Vi har en stark tro på hyresrätten som boendeform. Juvelen är också en del av Index satsning på hyresrätter, som vi så framgångsrikt utvecklat i USA. Det här projektet är en del av vår plan att producera 200-300 hyreslägenheter per år i Stockholm-Mälardalen, och vi fortsätter att verka i områden och på marknader som vi kan och har verkat på sedan starten 1998, säger Rickard Haraldsson.

Bostadsutvecklaren Index International planerar att bygga ca 500 bostadsrätter i Norrtälje Hamn under namnet Norrtälje Torn. Uppförandet sker där Lantmännens silo tidigare stått och säljstarten är planerad till våren 2016.

Om Index International AB (publ)

Index International AB grundades 1998 i Stockholm. Vi är idag en internationell, oberoende investerargrupp inom fastigheter. Vår affärsstrategi bygger på vår fastighetsverksamhet med ett tydligt fokus på bostadsutveckling. Vi har investeringar i Sverige såväl som i Nordamerika, och söker aktivt att expandera ytterligare på båda dessa marknader, där vi också har kontor och grundligt förstår marknaderna och dess unika förhållanden.

Rickard Haraldsson, VD Index International AB (publ)

Daniel Åkerman, PR and Investor Relations Index Group of Companies

+46 8 518 030 00, info@indexinvest.com