Index Equity Sweden AB säljer sin del av kundserviceföretaget GoExcellent

Index Equity avyttrar sin del tillsammans med övriga aktieägare i GoExcellent till globala franska kundservice-koncernen Webhelp. Ägarandelen bestod av 50,6%, och ägarbytet planeras till 1 augusti.

Index Equity investerade 2013 i GoExcellent, som är Nordens ledande kundservice-leverantör. Tjänsterna omfattar främst teknisk support och kundservice men även back-office och försäljningstjänster. Uppdragsgivarna består av större företag i främst sektorerna IT, telekom, media och resor. Företaget sysselsätter 1 700 personer på nio platser i Danmark, Finland, Norge och Sverige, och omsatte ca 750 miljoner kronor 2015.

– Vi har sett vårt ägande som en finansiell placering och är mycket nöjda med resultatet. Vi arbetar nu vidare med att utveckla våra övriga innehav säger Rickard Haraldsson, VD på Index Equity.

Webhelp har 90 kontaktcenter i 27 länder och drygt 35 000 medarbetare med en omsättning på 1 miljard dollar.

Rickard Haraldsson, VD Index Equity Sweden AB