Index säljer fastighetsbestånd i Västerviks kommun till AKKA Egendom

Bild på VD Rickard Haraldsson hittar du på, http://indexinvest.com/contact/

Bostadsutvecklaren Index Residence AB (publ) (tidigare Index International AB (publ)) säljer hela sitt fastighetsbestånd i Västervik kommun om 15 000 kvadratmeter. Köparen AKKA Egendom AB förvärvar därmed totalt 182 lägenheter. Fastigheterna tillträddes 1 juli 2016.

Index förvärvade beståndet år 2000 men avyttrar nu fastigheterna.

– Vi fortsätter nu vår satsning på att bygga moderna och kostnadseffektiva bostäder i större städer, främst i Stockholm/Mälardalen. Försäljningen av beståndet i Västerviks kommun skall ses mot den bakgrunden, säger Rickard Haraldsson, VD Index Residence AB (publ).

– Det är glädjande att vi under vårt första verksamhetsår har genomfört fem förvärv i Akka Egendom. Vi är i en tillväxtfas och ser framför oss en rad nya affärer under det kommande året. Vårt senaste tillskott i Västervik kommun ligger helt i linje med vår strategi att investera i bostadsfastigheter i små- och medelstora kommuner runt om i landet, säger Henrik Jussi-Pekka, VD för Akka Egendom.

Om Index Residence AB (publ)

Index Residence AB (publ) (tidigare Index International AB (publ)) grundades 1998 i Stockholm. Vi är idag en oberoende investerargrupp inom fastigheter med en affärsstrategi som har ett tydligt fokus på bostadsutveckling i Sverige. Genom vår systerkoncern Index Investment Group arbetar vi i Nordamerika med såväl bostadsfastigheter som kommersiella fastigheter.

Rickard Haraldsson, VD Index Residence AB (publ)

Daniel Åkerman, PR and Investor Relations Index Group of Companies,

+46 8 518 030 00, info@indexinvest.com

Om Akka Egendom Akka Egendom grundades 2015 för att förvärva och långsiktigt förvalta bostadsfastigheter i små- och medelstora kommuner. Vi tillhandahåller förstklassig förvaltning och god service till våra hyresgäster samt har höga miljöambitioner. Målet är att förvärva och förvalta 6000 - 8000 lägenheter och bolaget backas upp av stora institutionella investerare som Apoteket AB:s Pensionsstiftelse, Allmänna Arvsfonden och PRI Pensionsgaranti, samt delägd även av styrelse och ledning. Möller & Partners sköter den löpande förvaltningen av bolaget. För mer information: Henrik Jussi-Pekka, VD Akka Egendom +46 70 607 86 30, hjp@mpam.se