Index säljer Monterey Pointe i Florida

Index Invest Internationals amerikanska systerbolag Index Enterprise LLC säljer en modern fastighet i Kissimmee, Orlando. Underliggande fastighetsvärde uppgår till 29 500 000 amerikanska dollar.

– Försäljningen sker under en period då marknaden i centrala Florida är mycket stark, särskilt i Orlando-området som är bland de starkaste i landet, säger Rickard Haraldsson, vd Index Invest International AB (publ.)

Försäljningen gäller Monterey Pointe, en fastighet med 150 lägenheter som byggdes 2015. Fastigheten erbjuder en blandning av planlösningar med ett, två eller tre sovrum. Bland faciliteterna finns ett högklassigt klubbhus, Business Center, fitness-studio, pool med utomhuskök och eldstad samt ett WiFi- café.

Monterey Pointe ligger i ett exklusivt område nära Orlando International Airport, med restauranger, nöjen och shopping tvärs över gatan.

– Vi är mycket nöjda med resultatet på projektet och intresset för fastigheten är stor. Vi ser fram emot kommande projekt i området, säger Rickard Haraldsson.

Rikard Björk, presschef Index Invest International,

+46 70 710 69 53, rikard.bjork@indexresidence.se

Rikard Björk, Presschef Index Invest International AB,

+46 70 7106953, rikard.bjork@indexresidence.com

Om Index Invest International (publ):

Index Invest International AB (publ) (tidigare Index Residence AB (publ)) ​ grundades 1998 i Stockholm.

Vi är idag en oberoende investerargrupp främst inom fastigheter med en affärsstrategi som har ett tydligt fokus på bostadsutveckling. Genom vår systerkoncern Index Investment Group arbetar vi i Nordamerika med såväl bostadsfastigheter som kommersiella fastigheter

Citat

– Försäljningen sker under en period då marknaden i centrala Florida är mycket stark, särskilt i Orlando-området som är bland de starkaste i landet.
Rickard Haraldsson, vd Index Invest International AB (publ.)