Index säljer Riverwalk Point at Mangrove Bay i Florida

Index Investment Group och Eastwind Development LLC säljer Riverwalk Pointe at Mangrove Bay, ett exklusivt lägenhets-komplex bestående av seniorlägenheter.  Fastigheten är belägen på 1026 South US Highway 1 i hjärtat av Jupiter, Florida, bara en kort promenad från Jupiter Intracoastal Waterway och havet.

Index och Eastwind köpte fastigheten och omgivande parkering i slutet av 2012 och avslutade arbetet med att utveckla fastigheten i början av 2014. Fastigheten är på 4,67 hektar och ligger i hjärtat av Jupiter, ett stenkast från vattnet och restauranger. Komplexet har 104 lägenheter. Förutom lägenheterna finns det bekvämligheter så som klubbhus, pool, spa och gym samt tillgång till närliggande strand och Jupiter Riverwalk. Fastigheten såldes för 26,75 miljoner dollar, med ett enhets pris på 257 000 dollar, till Pleasant Valley Market Place LLC.

Index har gjort betydande investeringar på hyresmarknaden för flerfamiljshus och kommersiella ytor i Florida. Det Jupiter-baserade fastighetsbolaget har sjutton projekt utspridda från centrala Florida ner till The Keys.

Rickard Haraldsson, VD Index Residence AB (publ),

+46 8 518 030 05, +46 70 598 36 27, rickard.haraldsson@indexinvest.com

Om Index Residence

Index Residence AB (publ) grundades 1998 i Stockholm. Vi är idag en oberoende investerargrupp inom fastigheter, med en affärsstrategi som har ett tydligt fokus på bostadsutveckling i Sverige. Genom vår systerkoncern Index Investment Group, arbetar vi i Nordamerikamed med såväl bostadsfastigheter som kommersiella fastigheter. www.indexresidence.se