Rivstart för Index försäljning av Norrtälje Juvelen

På söndagen säljstartade Index Residence sitt projekt Juvelen i Norrtälje och intresset var mycket stort. Under den första timmen bokades direkt 50 lägenheter, och kön ringlade lång redan flera timmar innan säljstart.

Redan klockan fem på söndagsmorgonen stod flera personer i kö till de 83 bostadsrätterna i första säljetappen av Norrtälje Juvelen. Projektet, som är ett samarbete mellan Index Residence och Granen Fastighetsutveckling genom Arkensvik AB, omfattar 186 lägenheter fördelat på två etapper.

– Vi har än en gång lyckats utveckla en väldigt, väldigt attraktiv produkt, och är mycket nöjda med det stora intresset, säger en nöjd Rickard Haraldsson, VD för Index.

Tidigare i höstas säljstartade Index Residence ett annat bostadsprojekt i Norrtälje. I första etappen av Norrtälje Torn, ett 16 våningar högt torn på bästa läge i Norrtälje Hamn, så tecknades 80 % av lägenheterna på bara sex-sju veckor.

– Det här visar att intresset för vårt koncept med moderna väldesignade lägenheter med tilltalande arkitektur är jättestort, säger en nöjd Rickard Haraldsson, VD för Index.

Index Residence bygger väldesignade lägenheter med hög teknisk standard och personlig touch i Stockholms- och Mälardalsregionen.

Om Index Residence AB (publ)

Index Residence AB (publ) (tidigare Index International AB) grundades 1998 i Stockholm. Vi är idag en oberoende investerargrupp inom fastigheter med en affärsstrategi som har ett tydligt fokus på bostadsutveckling i Sverige. Genom vår systerkoncern Index Investment Group arbetar vi i Nordamerika med såväl bostadsfastigheter som kommersiella fastigheter.

Rickard Haraldsson, VD Index Residence AB (publ)

Mer bilder, se http://indexinvest.com/media/