Stort intresse för invigningen av Norrtälje Torns flytande Show Room

Bild på VD Rickard Haraldsson hittar du på, http://indexinvest.com/contact/ Flera bilder på Norrtälje torn hittar du på, http://norrtaljetorn.se/

I lördags var det premiär för Norrtälje Torns flytande Show Room, en kombinerad visningslägenhet och säljlokal som blir navet i projektets marknadsföring. Intresset var mycket stort och kön stundtals lång. Över 300 personer var på plats i blåsten för den efterlängtade invigningen.

I augusti 2016 är det säljstart för Norrtälje torn, den höga byggnaden som kommer att överblicka Norrtälje hamn från den plats där den gamla silon en gång stod. 87 bostadsrättslägenheter har Index Residence planerat för, och från och med lördag 11 juni finns det möjlighet att på plats ställa frågor och låta sig inspireras av tänkbara inredningslösningar.

– Det här är en unik lösning för att marknadsföra ett bostadsprojekt. Vårt Show Room flyter på vattnet precis framför den plats där tornet kommer att resa sig. Vi kommer nu att använda den som kombinerad visningslägenhet och säljlokal, säger Rickard Haraldsson, VD för Index.

I augusti 2016 är det säljstart för Norrtälje Torn, den höga byggnaden som kommer att överblicka Norrtälje från den plats där den gamla silon en gång stod i Norrtälje Hamn. Index Residence planerar 87 väldesignade bostadsrätter, och kommer att ha öppet varje dag hela sommaren för att allmänheten skall kunna ställa frågor och låta sig inspireras av tänkbara inredningslösningar.

– Det här är ett helt fantastiskt område som nu växer fram. Liksom våra övriga projekt kommer även bostadsrätterna här i Norrtälje Torn att präglas av en mycket speciell känsla; vara smarta och energieffektiva lägenheter med tilltalande arkitektur som dessutom bjuder på en fantastisk utsikt. Kom förbi och titta! säger Rickard Haraldsson, VD för Index. Index International har de senaste åren har gjort sig känt för att bygga väldesignade och smarta bostäder i såväl USA som Stockholms- och Mälardalsregionen. Projektutvecklingen sker under varumärket Index Residence, som innebär väldesignade lägenheter med hög teknisk standard och personlig touch.

Om Index International AB (publ) Index International AB grundades 1998 i Stockholm. Vi är idag en internationell, oberoende investerargrupp inom fastigheter. Vår affärsstrategi bygger på vår fastighetsverksamhet med ett tydligt fokus på bostadsutveckling. Vi har investeringar i Sverige såväl som i Nordamerika, och söker aktivt att expandera ytterligare på båda dessa marknader, där vi också har kontor och grundligt förstår marknaderna och dess unika förhållanden. För mer information: Rickard Haraldsson, VD Index International AB (publ), +46 8 5180 30 05, +46 70 598 36 27, rickard.haraldsson@indexinvest.com Daniel Åkerman, PR and Investor Relations Index Group of Companies, +46 8 518 030 00, info@indexinvest.com