Robust trådlös ethernetlänk

Induo Wireless lanserar DN-2400E, en trådlös Ethernetbrygga framtagen för att länka samman nätverk i industriella miljöer eller för användning i applikationer med höga krav på tillgänglighet. Den trådlösa bryggan kombinerar en robust konstruktion med kompakta yttermått.

Ethernetbryggan DN-2400E har en mekanisk konstruktion avsedd att klara krävande applikationer. För att maximera förutsättningarna för att radiosignalen skall nå igenom störningsrika radiomiljöer används en frekvenshoppande radio. Radion säkerställer att överföringarna når fram genom att löpande söka lediga kanaler att sända på. DN-2400E kommunicerar på det fria 2,4 GHz bandet med en proprietär radiostandard (eget radioprotokoll, inte kompatibel med WLAN/Bluetooth eller motsvarande). Den proprietära radiostandarden är framtagen för att maximera möjligheterna till dataöverföring i de tänkta applikationerna.

Ethernetbryggan kan konfigureras för punkt till punkt överföring, eller för punkt till multipunktsnät med upp till 16 underenheter. DN-2400E har 128 bitars AES kryptering och därtill möjlighet att ange behöriga radioenheter för varje separat radionätverk. Denna funktion utestänger obehöriga enheter och minimerar risken för man-in-the-middle attacker.

Bryggan spänningsmatas med 9-24 VDC som ansluts via en kopplingsplint, anslutning av ethernet sker via RJ-45 kontakt. DN-2400E finns för leverans till det rekommenderade marknadspriset 1950 kr + moms. Priset inkluderar antenn, nätaggregat, konfigurationskabel och en ethernetbrygga.

Presskontakt:
Induo AB
Ulf Seijmer
ulf@induowireless.com

Läsarkontakt:

Induo AB
Rökerigatan 19
www.induowireless.com
twitter.com/induowireless

Företagsfakta Induo AB
Induo vilar på fundamentet av över 40 års arbetserfarenhet från den trådlösa branschen.  Induo är ett svenskt bolag inom området trådlös kommunikation med affärsidén ”Pålitliga kommunikationslösningar i tiden”.

Induo arbetar med två varumärken, Induo Wireless och Induo Home.

Induo Wireless, som fritt översatt betyder "engagerat trådlös", vänder sig till krävande applikationer med produkter och tjänster för trådlös kommunikation. Målgruppen är professionella användare med höga krav på livslängd och pålitlighet. I utbudet av produkter finns tillexempel radiomodem, gsm modem och 3G router.

Induo Home är en webshop som vänder sig till avancerade hemanvändare och småföretag med lösningar för larm, fjärrstyrning, positionering och övervakning via GSM, SMS och MMS.

Induo är svensk distributör för ELDES, Maestro Wireless, Conel, RFM, Teltonika och Zadako. Sedan 2008 är Induo SATELs exklusiva generalagent i Sverige.

Taggar:

Om oss

Induo grundades 2008 och är ett svenskt bolag inom området trådlös kommunikation med affärsidén ”Pålitliga kommunikationslösningar i tiden”. Induo levererar produkter och tjänster för kommunikation till såväl mobila som fasta enheter. Målgruppen är professionella användare med höga krav på livslängd och pålitlighet. Induos produkter och lösningar används i industri, stat, kommun och i större företag. Bland användarna återfinns ABB, Volvo, E.on, Vattenfall, Försvaret, Fortum och SAAB. Produkterna används ofta i kontinuerlig drift i infrastrukturella system som kraftverk, bussar, tåg, vatten- och eldistribution, fartyg och flygplan. Induo är ett bolag byggt på det stabila fundamentet av närmare 100 års arbetserfarenhet av kommunikation. Induos affärsidé är ”pålitliga kommunikationslösningar i tiden”. Företaget erbjuder lösningar för publika nät, så som GSM och 4G, och för egna radionät med täckning och prestanda som definieras av det aktuella användningsområdet. Företaget har ett brett produktsortiment för professionella användare som består av produkter från stora delar av världen.