Nytt industriavtal på plats – hur utvecklas konjunkturen framåt?

Report this content

Industriarbetsgivarna hälsar media hjärtligt välkommen till pressfrukost den 3 maj 2016 då en ny konjunkturrapport offentliggörs. Konjunkturrapporten presenteras i samarbete med Skogsindustrierna.

En försvagad global konjunkturuppgång präglar den ekonomiska utvecklingen. Det bidrar till långsam återhämtning i Eurozonen och ett utdraget scenario med låg inflation och nedpressade räntor. Detta påverkar i hög grad konkurrenssituationen för Industriarbetsgivarnas medlemsföretag, där en majoritet är basindustri med höga exportandelar.

Samtlig media är välkommen till pressfrukosten.

När: Tisdagen den 3 maj kl. 09.00 – 10.00, frukost serveras från kl. 08.45.

Var: Kungsträdgårdsgatan 10, Stockholm, lokal: Stora salen.

Webbsändning: Evenemanget sänds direkt via webben – www.industriarbetsgivarna.se - och kommer även att kunna ses i efterhand.

Innehåll/disposition: Industriarbetsgivarnas och Skogsindustriernas chefekonom Mats Kinnwall presenterar en ny konjunkturrapport. Därefter frågor. Seminariets fokus är konjunktur och ekonomi. Framåt.

Hjärtligt välkommen!

Per Braconier
per.braconier@industriarbetsgivarna.se
Industriarbetsgivarna är arbetsgivarorganisationen för gruv-, massa-, papper-, stål-, metall- och sågverksindustrin samt svetsmekanisk industri. Industriarbetsgivarna företräder drygt 800 medlemsföretag med cirka 80 000 anställda.