Industrifonden säljer aktier i Arcam

Industrifonden har sålt delar av sitt innehav i 3D-printingbolaget Arcam, motsvarande ca 5 procent av kapital och röster. Efter försäljningen kvarstår Industrifonden som Arcams största ägare.

Industrifonden sålde 925 000 aktier i Arcam till internationella och svenska institutionella investerare.

Industrifonden har varit engagerad i Arcam sedan 1999, först som långivare och, sedan 2002, som ägare. Efter försäljningen kvarstår Industrifonden som Arcams största ägare med 10,4 procent av kapital och röster.

ABG Sundal Collier var ensam global coordinator och bookrunner i samband med transaktionen. Strata Advisory AB agerar som finansiell rådgivare åt Industrifonden.

Thomas Carlström, Investeringsansvarig Industrifonden
Tel: 070 566 14 01

Maria Montgomerie, Kommunikationschef Industrifonden
Tel: 070 649 19 28

Industrifonden (www.industrifonden.se) är en av Sveriges största investerare i små och medelstora tillväxtföretag. Vi agerar långsiktigt, oftast i partnerskap med entreprenörer och andra investerare. Fonden har tillgångar på drygt 3,7 miljarder kronor och investeringar i 92 bolag inom teknologi, cleantech, life science och industri.