Dags definiera den nya ekonomin!

Pressträff på Industriförbundet på onsdag Dags definiera den nya ekonomin! "Det gamla är förgånget, se något nytt har kommit..." Det är det ständiga budskapet idag. Det är den nya ekonomin som gäller, allt det gamla är ute och över. Vad ÄR det nya, egentligen? Industriförbundet välkomnar till en presskonferens med lunch där vi presenterar den första definitionen av Den nya ekonomin. Dag: Nu på onsdag 15 mars 2000 Tid: kl 12.15-14.00 Plats: Stallet 1, Industrihuset, Storgatan 19, Stockholm I presskonferensen och lunchen medverkar: Anders Narvinger, ABB Michael Treschow, Electrolux Anita Malmqvist, Spaljisten Christer Jacobsson, Connecta Ulf Jonströmer, AU-system Industriförbundets vd Per Olofsson Per Olofsson inleder med att presentera debattskriften "Den nya ekonomin - nya förutsättningar för alla". Därefter kommenterar företrädarna för de etablerade industriföretagen och IT-företagen vad teknologiskiftet innebär för dem, för svenskt näringsliv och därmed för Sverige. Välkommen! PS. Eftersom presentationen följs av en lunch där diskussionen fortsätter med de medverkande är vi tacksammma för en förhandsanmälan till Monica Ekstedt, 08-783 82 22, monica.ekstedt@industriforbundet.se, senast tisdag kl 16. Kontaktpersoner: Per Olofsson 08-783 80 01, Lena Nilsson 08-783 80 56 Debattskriften "Den nya ekonomin - nya förutsättningar för alla" finns att ladda ned direkt efter presskonferensen på www.industriforbundet.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/13/20000313BIT00470/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/13/20000313BIT00470/bit0002.pdf