Färska siffror om euro-förberedelser

pressinbjudan Presschef Lena Nilsson, tel: 08-783 80 56, jourtel: 070-568 80 00, lena.nilsson@industriforbundet.se - Startskottet för euron ställer krav även på de svenska företagen. De mindre och medelstora företagen berörs i allra högsta grad, säger Industriförbundets chefekonom Anne Wibble. - Svenska företag är med i EMU även om Sverige står utanför. Det ställer krav på företagen redan nu, betonar Anne Wibble. Hur väl förberedda är egentligen de små och medelstora företagen inför eurons införande vid årsskiftet? Industriförbundet lät Skop intervjua ca 600 företagsledare som är verksamma i industrin och i industrinära tjänsteföretag. Nu är resultatet klart, och vi kan presentera ... Färska siffror om euro-förberedelserna i små och medelstora företag Välkomna till vår presskonferens på tisdag 8 december 1998 i Industrihuset Adress: Storgatan 19, Stockholm (au-rummet, plan 7) Tid: kl 10-11 Där medverkar vår chefekonom Anne Wibble, samt Jonas Frycklund, Lars Ljungberg och Göran Wikner som sammanställt rapporten. Vi presenterar också vår senaste skrift, "Förbered ditt företag för euron". ./. Kontaktpersoner: Lars Ljungberg (EMU och småföretagen), 08-783 80 91 lars.ljungberg@industriforbundet.se Jonas Frycklund (EMU-koordinator), 08-783 80 27 jonas.frycklund@industriforbundet.se Göran Wikner, ekonom, 08-783 80 28 Mera om EMU och euron på vår hemsida www.industriforbundet.se