Företagarnas röst fördubblar antalet kvinnor

- pressinbjudan _______________________________________________________ Presschef Lena Nilsson, tel: 08-783 80 56, jourtel: 070-568 80 00, lena.nilsson@industriforbundet.se ___________________16 november 1999____________________ Småindustriberedningen Företagarnas röst fördubblar antalet kvinnor Signhild Hansen, Dalslandschips i Södertälje, Agneta Carlsson, Nordiska Fjäder i Malmö och Eric Anderzon, Plast AB Orion i Anderstorp, tog plats i Industriförbundets Småindustriberedning på tisdagen. - Det är ett steg på vägen att förnya vårt beredning, som också innebär att antalet kvinnor fördubblas i Småindustriberedningen, säger Industriförbundets SME-expert Jan Krylborn. Småindustriberedningen är de små och medelstora företagarnas tyngsta röst i Industriförbundet. Beredningens ordförande Lennart Idin är en av två vice ordförande i Industriförbundets styrelse, där också ett antal av ledamöterna från Småindustriberedningen ingår. Kontaktpersoner: Jan Krylborn, 08-783 80 70, 070-568 80 70 www.industriforbundet.se