Globaliseringen och näringslivet

Industriförbundet och Sydsvenska Industri- och Handelskammaren inbjuder till seminarium: Globaliseringen och näringslivet Vad betyder globaliseringen av näringslivet för södra Sverige? Vad innebär det för underleverantörerna att arbeta med företag som levererar till hela världen? Det är några av de frågor som diskuteras vid seminariet "Globaliseringen och näringslivet" i Malmö den 10 maj. Där medverkar Industriförbundets vd Per Olofsson, Sydsvenska Industri- och Handelskammarens vd Stephan Müchler samt Lars Jagrén, ekonom vid Industriförbundet. Tid: Måndagen den 10 maj 1999 kl 18.00-21.00 Plats: Radisson SAS Hotel, Östergatan 10, Malmö Program 18.00 Den nya globala ekonomin och det nya näringslivet Per Olofsson 19.15 Smörgås, vatten/öl serveras 19.45 Sveriges konkurrenskraft i Europa Hur kan vi dra nytta av de fördelar globaliseringen kan ge? Lars Jagrén 20.15 Hur påverkar globaliseringen Skåneregionen? Stephan Müchler Seminariet är ett samarrangemang mellan Industriförbundet och Sydsvenska Industri- och Handelskammaren. Journalister är välkomna att utan kostnad närvara vid hela eller delar av seminariet. HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN! Kontaktpersoner: Eleni Laopodis, Industriförbundet, 040-690 24 36, 070-568 01 01 Camilla Ringnér, Sydsvenska Industri- och Handelskammaren, tel 040-690 24 00 www.industriforbundet.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/07/19990507BIT00520/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/07/19990507BIT00520/bit0002.pdf