OTC-föreningen läggs ner

OTC-föreningen läggs ner Vid ordinarie årsmöte i Svenska OTC-föreningen fredagen den 31 mars 2000 beslutade föreningen på enhälligt förslag av styrelsen om sin upplösning. Bakgrunden är att OM Stockholmsbörsen under året förväntas besluta om listförändringar innebärande att OTC-listan kommer att försvinna. De mindre och medelstora marknadsnoterade bolagen är numera också genom föreningens agerande representerade i Näringslivets Börskommitté och i styrelsen för Aktiemarknadsbolagens Förening. OTC-föreningen, som bildades i samband med OTC-listans tillkomst år 1983, har under hela sin verksamhetsperiod haft en majoritet av de OTC-noterade bolagen som medlemmar och fullgjort en rad för medlemmarna viktiga uppgifter. Vidare upplysningar lämnas av föreningens ordförande Brivio Thörner, tel 070/591 24 14. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/31/20000331BIT00660/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/31/20000331BIT00660/bit0002.pdf