Premiär för Industriförbundet

pressmeddelande Presschef Lena Nilsson, tel: 08-783 80 56, jourtel: 070-568 80 00, lena.nilsson@industriforbundet.se Premiär för Industriförbundet Första regionala etableringen sker i Sydsverige Samarbetet mellan Sydsvenska Industri- och Handelskammaren och Industriförbundet förstärktes ytterligare på onsdagen, då förbundets första fasta representant utanför Stockholm presenterades i Malmö. Eleni Laopodis, regionansvarig för Industriförbundet i södra Sverige har nu sin arbetsplats i Börshuset, men med hela Sydsverige som sitt ansvarsområde. Mina uppgifter blir bland annat att vara en kontaktperson och en slags spindel i nätet för sydsvenskar - i näringsliv, förvaltning och media till exempel - som vill komma i kontakt med någon av våra många experter på alla tänkbara områden som berör svensk industri. Men jag ska också vara en kontaktperson åt andra hållet, för Industriförbundets ansvariga som genomför seminarier och andra arrangemang i Sydsverige, säger Eleni Laopodis. Alla vill vara på plats i Sydsverige idag, och då är det klart att vi också vill vara här för att förstå de regionala frågeställningarna och framföra våra åsikter, förklarade Industriförbundets VD Per Olofsson när han presenterade Eleni Laopodis vid en pressträff på Börshuset i Malmö på torsdagen. Det är roligt att vi ytterligare kan förstärka vårt samarbete med Industriförbundet genom att öppna dörrarna till både våra lokaler och vårt kontaktnät för Eleni Laopodis, tillägger Stephan Müchler, VD för Sydsvenska Industri- och Handelskammaren. ./. Kontaktpersoner: Stephan Müchler: 0708-203 506 Per Olofsson: 070-568 81 18 Eleni Laopodis: 070-568 01 01, fax 040-690 24 36 eleni.laopodis@industriforbundet.se www.industriforbundet.se