pressinbjudan

pressinbjudan Vad innebär EMU för kommunerna? Hur ställer sig Skånes politiker till EMU? Hur ser facket respektive näringslivet på EMU? Det är huvudfrågorna vid seminariet Hur påverkas vi av EMU? som arrangeras av Industriförbundet och Sydsvenska Industri- och Handelskammaren i Börshuset i Malmö tisdagen den 30 november 1999 kl 17-21. Seminariet riktar sig till fullmäktigeledamöter i Region Skåne och de skånska kommunerna, till berörda politiska sekreterare och tjänstemän, och till företrädare för LO, SAF, TCO, bildningsförbund och lokala medier. Program: 17.00: Sydsvenska Industri- och Handelskammaren inleder och presenterar moderatorn, Håkan Nilsson, tidigare utrikeskorrespondent vid Sveriges Television, numera konsult i EU-frågor. 17.15: Vad innebär EMU för kommunerna? Ulf Lennartsson, ansvarig för EMU vid Kommunförbundet. 17.45: Förfriskningar 18.15: Sverige och EMU? Jonas Frycklund, EMU-koordinator vid Industriförbundet. 19.00: Fackets syn på EMU. Lars Johansson, Metallindustriarbetareförbundet, Anton Flinck, Transportarbetareförbundet. 19.30: Hur påverkas ett lokalt företag av EMU? Annica Karlsson, vd i Arno International AB. 20.00-21.00: För och emot EMU-paneldebatt med skånska politiker. Följande politiker deltar: Vilmer Andersen (v), Jan Andersson (s), Björn Falk (m), Gustav Fridolin (mp). Redaktionen är välkommen att närvara vid hela eller delar av seminariet! Tisdag 30 november 1999 kl 17-21. Västra Börssalen, Börshuset, Skeppsbron 2, Malmö. Kontaktpersoner: Camilla Ringnér, Sydsvenska Industri- och Handelskammaren 040-690 24 00, Eleni Laopodis, regionansvarig Industriförbundet 040-690 24 36. www.industriforbundet.se Presschef Lena Nilsson, tel: 08-783 80 56, jourtel: 070-568 80 00, lena.nilsson@industriforbundet.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/23/19991123BIT00080/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/23/19991123BIT00080/bit0002.pdf