Vad innebär EMU för kommunerna?

Vad innebär EMU för kommunerna? Hur ställer sig Kronobergs politiker till EMU? Hur ser facket respektive näringslivet på EMU? Det är huvudfrågorna vid seminariet "Hur påverkas vi av EMU?" som arrangeras av Industriförbundet, Sydsvenska Industri- och Handelskammaren och Kommunförbundet Kronoberg i Växjö på måndag. Seminariet riktar sig till fullmäktigeledamöter/ersättare i Kronobergs län samt tjänstemän, företrädare för LO, SAF, TCO, SACO, bildningsförbund och lokala medier. Redaktionen är välkommen att närvara vid hela eller delar av seminariet - här är programmet! Datum: Måndagen den 31 januari kl 17.00 - 21.00 Plats: Spångbergs, Honnörsgatan 15, I-11 området, Växjö Program 17.00 Sydsvenska Industri- och Handelskammaren hälsar välkommen och presenterar moderatorn, Stefan Höjelid. Han är universitetslektor i Politologi vid Växjö universitet och har nyligen publicerat en studie om EMU. 17.15 Vad innebär EMU för kommunerna? / Ulf Lennartsson, ansvarig för EMU vid Svenska Kommunförbundet. 17.45 Paus och förtäring 18.15 Hur påverkas näringslivet av EMU? / Jonas Frycklund, EMU-koordinator vid Industriförbundet. 18.45 Fackets syn på EMU / Tommy Mases, HTF och Monica Andersson, LO. 19.30 Hur påverkas ett lokalt företag av EMU? / Lars Lundgren, Kalmar LMV. 20.00 För och emot EMU - paneldebatt med regionala politiker/ Moderator Stefan Höjelid. Deltagande politiker: Eva-Britt Svensson (v), Ulrika Fors (m), Ulf Andersson (s), Lars Olsson (c). 21.00 Avslutning. Kontaktpersoner: Eleni Laopodis, regionansvarig för Industriförbundet i Sydsverige: 070-568 01 01, David Svensson, Sydsvenska Industri- och Handelskammaren 0470-70 75 70, Gunnbritt Öhlén, direktör i Kommunförbundet Kronoberg 0470-77 85 04. Vill du prenumerera gratis på en veckovis nyhetssammanfattning om EMU? Gå till vår hemsida: www.industriforbundet.se/euro ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/27/20000127BIT00370/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/27/20000127BIT00370/bit0002.pdf