Ändrat antal aktier och röster i Indutrade AB (publ)

Det incitamentsprogram för ledande befattningshavare och nyckelpersoner som infördes vid årsstämman den 28 april 2014 har inneburit att antalet aktier och röster i bolaget har ökat under maj 2017 med 747 300 aktier respektive röster, genom utnyttjande av teckningsoptioner som berättigar till teckning av nya aktier i bolaget. Per den 31 maj 2017 finns det totalt 120 747 300 aktier och röster i bolaget.

Stockholm den 31 maj 2017

Indutrade AB (publ)

För ytterligare information vänligen kontakta: Bo Annvik, VD, telefon: 08 703 03 00

Indutrade marknadsför och säljer komponenter, system och tjänster med högt teknikinnehåll inom utvalda nischer. Verksamheten kännetecknas bl.a. av

- Tekniskt avancerade produkter för repetitiva behov

- Tillväxt genom en strukturerad och väl beprövad förvärvsstrategi

- Decentraliserad organisation präglad av entreprenörskap

Koncernen är organiserad i sex affärsområden, Engineering & Equipment, Flow Technology, Fluids & Mechanical Solutions, Industrial Components, Measurement & Sensor Technology samt Special Products. Indutrades omsättning uppgick 2016 till 12 955 mkr och rörelseresultat före avskrivningar av immateriella tillgångar uppgick till 1 484 mkr. Indutrade är noterat på Nasdaq Stockholm.

www.indutrade.se