Ändrat antal aktier och röster i Indutrade AB (publ)

Informationen är sådan som Indutrade AB (publ) ska offentliggöra enligt 4 kap. 9 § lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 november 2017 kl. 10.00.

Det incitamentsprogram för ledande befattningshavare och nyckelpersoner som infördes vid årsstämman den 28 april 2014 har inneburit att antalet aktier och röster i bolaget har ökat under november 2017 med 51 300 aktier respektive röster, genom utnyttjande av teckningsoptioner som berättigar till teckning av nya aktier i bolaget. Per den 30 november 2017 finns det totalt 120 798 600 aktier och röster i bolaget.

Stockholm den 30 november 2017

Indutrade AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Bo Annvik, VD och koncernchef, tel 08 703 03 00

Indutrade marknadsför och säljer komponenter, system och tjänster med högt teknikinnehåll inom utvalda nischer. Verksamheten kännetecknas bl.a. av

- Tekniskt avancerade produkter för repetitiva behov

- Tillväxt genom en strukturerad och väl beprövad förvärvsstrategi

- Decentraliserad organisation präglad av entreprenörskap

Koncernen är organiserad i sex affärsområden, Engineering & Equipment, Flow Technology, Fluids & Mechanical Solutions, Industrial Components, Measurement & Sensor Technology samt Special Products. Indutrades omsättning uppgick 2016 till 12 955 mkr och rörelseresultat före avskrivningar av immateriella tillgångar uppgick till 1 484 mkr. Indutrade är noterat på Nasdaq Stockholm.

www.indutrade.se

Taggar: