Indutrade anställer chef för Kommunikation

Frida Adrian har anställts som chef för Kommunikation i Indutrade AB. Hon tillträder sin befattning den 20 november 2017 och kommer att rapportera till CFO. Befattningen är ny och omfattar intern och extern kommunikation samt IR.

Frida Adrian har stor erfarenhet av olika kommunikationsroller inom publika bolag som bland annat Investor och kommer närmast från befattningen som IR-chef för Mr Green & Co AB.

Stockholm den 25 oktober 2017

Jan Öhman, CFO, telefon 070 226 75 34.

Indutrade marknadsför och säljer komponenter, system och tjänster med högt teknikinnehåll inom utvalda nischer. Verksamheten kännetecknas bl.a. av

- Tekniskt avancerade produkter för repetitiva behov

- Tillväxt genom en strukturerad och väl beprövad förvärvsstrategi

- Decentraliserad organisation präglad av entreprenörskap

Koncernen är organiserad i sex affärsområden, Engineering & Equipment, Flow Technology, Fluids & Mechanical Solutions, Industrial Components, Measurement & Sensor Technology samt Special Products. Indutrades omsättning uppgick 2016 till 12 955 mkr och rörelseresultat före avskrivningar av immateriella tillgångar uppgick till 1 484 mkr. Indutrade är noterat på Nasdaq Stockholm.

www.indutrade.se