Indutrades förvärv av Crysberg A/S genomfört

Indutrade har idag genomfört det i ett pressmeddelande den 1 juli publicerade förvärvet av samtliga aktier i Crysberg A/S, Danmark (www.crysberg.dk), med en årsomsättning om cirka 70 MDKK.

Crysberg utvecklar och tillverkar elektroniska styrsystem främst för bevattningsanläggningar av bl.a. parker, idrottsanläggningar och golfbanor men även för allmän industri.

Tillträde sker idag och Crysberg kommer att ingå i Indutrades affärsområde Measurement & Sensor Technology. Förvärvet bedöms ha en marginellt positiv påverkan på Indutrades resultat per aktie.

Stockholm den 12 augusti 2016

Johnny Alvarsson, Verkställande direktör, telefon 070 589 17 95.

Indutrade marknadsför och säljer komponenter, system och tjänster med högt teknikinnehåll inom utvalda nischer. Verksamheten kännetecknas bl.a. av

- Tekniskt avancerade produkter för repetitiva behov

- Tillväxt genom en strukturerad och väl beprövad förvärvsstrategi

- Decentraliserad organisation präglad av entreprenörskap

Koncernen är organiserad i sex affärsområden, Engineering & Equipment, Flow Technology, Fluids & Mechanical Solutions, Industrial Components, Measurement & Sensor Technology samt Special Products. Indutrades omsättning uppgick 2015 till 11 881 mkr och rörelseresultat före avskrivningar av immateriella tillgångar uppgick till 1 427 mkr. Indutrade är noterat på Nasdaq Stockholm.